The påsk is over.

Jaha, då var påsken över för den här gången. Har haft det kanonbra och helgen kan väl sammanfattas med; snö, sömn, godis och god mat i sataniska mängder. Jag har säkert gått upp fem pannor, trots en massa uteliv och svärande när man plumsat ner en benlängd vart annat steg. Men jag gillar vintern och att vara ute så nu ska jag investera i bra funktionskläder framöver.

Under helgen har jag dessutom insett att jag håller på att bli gammal, dels för att syrran fyllde 26 och att det gick upp för mig att mamma var 29 när jag föddes. Förr tyckte jag alltid att hon var gammal när hon fick mig och nu har jag snart gått om henne. Egentligen är jag ju inte gammal i ordets rätta betydelse, men ni fattar säkert vad jag menar.

Jag känner ingen stress men det vore ju lögn att förneka att man inte tänker på hela skaffa familj konceptet ibland. Fast just nu har jag ingen större önskan om mjölkstockning, koliknätter och bajsblöjor. Så don´t get excited in your pants.

Det här inlägget postades i Sara och vardagen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

