Pain.

Som om armen inte vore nog! Inatt vaknade jag med en vansinnig tandvärk också. Alla som känner mig vet hur ruskigt rädd jag är för att gå till tandläkaren och hur illa jag tycker om att ha nån som petar mig i mun och hals. Runt halsen med för den delen. Ja, polokrage ÄR äckligt. Och fult.

Fick tid imorgon hos en tydligen duktig tandläkare som bara är runt hörnet från kollektivet.  Fyfan, jag kallsvettas redan.

Men värken i tanden måste bort den vägen och inte med tankekraft som jag har försökt med hela dagen. Jag tänkte tom i ett desperat ögonblick att tuggummi skulle hjälpa. Nu är jag nerknarkad på treo och helt slut. Gick hem från jobbet, pallar inte att ha ont både armen och käften samtidigt. Blev helt disträ och svettig. Tur att jag fick bra lön denna månaden, annars hade jag fått ta en tång hemma och dra ut tandhelvetet själv.

Gick till apoteket och försökte få hjälp med att köpa rätt sorts knark för tandvärk. Men när jag stod och lyssnade på när apoteksmänniskan, som för övrigt såg ut som en gråmus av rang,  prata ”engelska” med en kund gav jag upp.

”-yäääs, vi häve it över heeeere. its if yoooou häääve inflammation or feber in yår bååddy. look! ciiiitruuus!  sa apoteksmänniskan och slet fram en gigantisk låda med treo till det stackars, förskräckta kundstycket. Jag ryckte snabbt en låda Pronaxen och sprang därifrån.

Får jag inte nån extremt trevlig happening efter all denna helvetiska smärta den här veckan ska jag leta upp människan som kom på ”no pain, no gain” och sprutlackera denna med svavelsyra och skrika ”In yo face fucker!”

Det här inlägget postades i Sara och vardagen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

