Tänk.

Sommaren har liksom exploderat i stockholm. På två veckor har träden helt plötsligt fått löv, solbrillorna är på och tjejer i korta kjolar liksom kastar sig över en vart man än vänder sig. För en gammal norrbottning som mig är det fantastiskt, vi har ju i princip ingen vår hemma och den brukar ju sätta igång i mitten av juni, typ. Fast det har snöat på min födelsedag ett antal gånger också. Jag förutsätter att så inte är fallet nu på torsdag.

Just nu funderar jag mycket på karriär och jobb och känner att det går i stå litegrann även om det just nu går jättebra. Jag är ju otåligt lagd, jag vet det, både på gott och ont. Alla har vi våra plus och minus. Men jag har kommit fram till att om man vill något tillräckligt mycket så går det, bara man är målmedveten och inte ger sig för minsta motgång. Så är det väl med allt här i livet antar jag. God im old and wise. Dessutom borde jag börja tillämpa den filosofin praktiskt också, t.ex med att städa mitt rum där klädhögarna tittar hånfullt mot mig från golvet.

Det här inlägget postades i Sara och vardagen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

