Jag och Forrest Gump.

Idag gjorde jag debut på löpbandet med 40 minuter blandad löpning och snabb gång. Jag har ju lovat min kära Malin att vi ska springa Tjejmilen i september. Det är bara ett problem, jag hatar att springa. Enda gången jag springer numera är om en instruktör vrålar att det ska springas eller om jag håller på att missa bussen. Men det är dock bara att bita i det sura äpplet och hoppa i löpartightsen.

Mjukstartar genom att springa på gymmet innan jag beger mig ut till allmän beskådning och åtlöje, för man vill ju inte skrämma slag på befolkningen i Nicevalley. Dock är det en liten konst att lära sig att springa på band, jag höll på att ramla åt fanders när min fot bestämde sig för att släpa tårna i backen, precis när jag höjt nivån till 10,5 med 2.0 i lutning. Tur att man är skillad som en ninja och landade på fötterna.

Efter utvärdering är det faktiskt riktigt skönt,  jag gillart ju. Det här kan vara min nya grej!

Now you wouldn’t believe me if I told you, but I could run like the wind blows.
From that day on, if I was ever going somewhere, I was running!  – Forrest Gump.

Det här inlägget postades i Sara tränar och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Jag och Forrest Gump.

  1. MarilynH skriver:

    Väl kämpat Rebellen!!! Just keep on running 😉
    Kram MarilynH

Kommentera

