En lista.

Hon David hade gjort denna, så jag var ju tvungen att rippa.

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa?
5 styckna och en bilnyckel som är för fet för att hänga där och skvalpar med bredvid. Stort + för min enormt snygga SATC-nyckelring. W00t. 

Vilken svordom använder du mest?
Det tänker jag inte berätta, för då får mamma skämmas.

Äger du en iPod?
Ja, en grön Nano 4th gen. som jag fått i kärleksgåva av min fantastiske sambo + en iPhone med inbyggd Pod.

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Jag har 3. Oftast 05.50, 06.00 och 06.10. Men jag snoozar oftast till minst 06.30 iallafall. Så varför jag envisas med att ha den så tidigt är för mig en gåta.

Använder du flipflops även när det är kallt ute?
Näe, vet du vad. Just nu är jag dock rädd för skor med tåspridare, du kan fråga Långs varför.

Var köper du dina matvaror?
Tyvärr på sunkiga Vi Sköndalshallen, som gör mig förbannad varenda gång jag är där. Det får bli Hemköp eller Ica Maxi om jag kan välja eller ids ta biln.

Vilken var den senaste filmen du såg?
It´s complicated – på flyget till NY. Jag pausade den tre gånger och såg TV-serier mellan. Så bra var den. Men man måste se en film färdigt. Det säger lagen.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? 
En långbrakka resa. Sedan skulle jag tömma Manhattans alla butiker. 

Har någon någonsin kallat dig lat? 
Jag är rätt lat, är ju oxe.

Vilken cd ligger i din spelare just nu?
Med Spotify behöver man ingen CD.
NP: Blåshålets stolthet: Raised Fist – Wounds från Veil of Ignorance. Genialisk!

Föredrar du vanlig eller chokladmjölk?
I don´t do milk. Can I have a Grande Soy Latte please?!

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
Ja, både privat och proffessionellt.

När var senast någon stötte på dig?
Om man inte räknar med sin egen karl så var det bussguiden John i NY. Tror jag. Jag fattar inte sånt därnt.

Vem var den senaste som ringde dig?
Regina Phalange.

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Absolut!

Hur många syskon har du?
En lillasyster – som jag torterat och varit taskig mot. T.ex. genom att tvinga henne att vara häst och hoppa över våra regntunnor med ett hopprep runt skallen som träns. Förlåt Em!

Är du blyg inför det motsatta könet?
Säger som hon David; -Nej, karlar är ju det enkla könet.

Vilken film kan du alla replikerna till? 
Men typ Pretty Woman, Smala Sussie, Ronja Rövardotter mfl.

Äger du några band-t-shirts?
Jajjemen. Den senaste införskaffningen var  Hate Ammo’s.
 
När flög du senast? 
I måndags; NYC-Amsterdam-Sthlm. 

Hur många stolar står kring ditt köksbord?
2. Men det finns 4. Dock fick jag en hjärnblödning och köpte ett runt bord till vårt smala kök. Så känner man för att krypa under bordet för att sitta i hörnet är man varmt välkommen.

Läser du för skojs skull?
Nej, jag läser för allvarets skull.

Pratar du några andra språk?
Engelska och PMS. Tre år tyska är inget att räkna med. Wie gehts!?

Diskar du din egen disk?
Nej, det gör min hushållerska Carmela.

Har du gråtit offentligt?
Jag gråter alltid en flod när jag anländer till (av lycka) eller tvingas lämna (av sorg) Blåshålet.

Vilka gör du, önskningar eller planer?
Önskar. Mest önskar jag mig en obegränsad budget. T.ex. så att jag kan köpa allt jag pekar på. Till det lär även ett stort, organiserat förvaringsutrymme inräknas.

Försöker du alltid lära dig nya saker? 
Ja, men ibland fungerar ett vinnande koncept bäst. Så äre ba.

Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar?
 Ja, tatueringar. Och jag har en plan. Piercingfasen har jag däremot kommit över.  It´s so 2003.

Vad har du för väder?
Sol och isande vindar från nordostlig riktining.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
En stor portion humor. Gärna inkluderad med drivkraft och sköna mål. Velputtar göre sig icke besvär.

Gillar du din boendesituation?
Jag klagar inte, egentligen. Men jag skulle ge vad som helst för en egen rabattjävel att gräva i.

Äter du frukost dagligen?
Kaffe, ibland smörgås eller proteinshake. Ibland både och. Borde äta gröt och ägg. Men det blir lite kväljningskänsla över den tallriken 06.30.

Är dina dagar fullbokade och stressiga? 
Väldigt ofta ja. Men idag är det förvånansvärt lugnt. Rasar väl igång runt 15.30, som vanligt. 

Vilken är din favoritfrukt?
Ananas. Blanda uppskuren dito med hackad ingefära och du är min Gud. (den enda)

Hur gammal blir du nästa födelsedag?
Gammtacka.

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Ja, egentligen är jag en anal språkpolis. Men jag tycker om att anamma dialekter och uttryck, från t.ex. engelska. Så jag kastar väl en massa sten i glashus jämt.

Vem var den senaste personen som gjorde dig arg?
En ful brud på Circle Lines hamnkiosk som försökte blåsa mig på 10 dollar. Det skulle hon inte gjort. Visste inte att jag kunde låta så aggressiv på engelska faktiskt. Jag blev nästan lite rädd för mig själv.

Vad var det senaste du åt?
Räksallad. Och kaffe på det, thank you very much!

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Motsatta. Tjejer är kattor, it´s a fact.

Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Med tanke på att min mamma ogillade namnet Sara innan så är det ett underfundigt mysterium.

Gillar du senap?
Johnny´s söt/starka. Och mammas julsenap. Endast.

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Säger? Jag spelar martyr och kryper ihop i fosterställning i ett hörn. Efter 5 minuter brukar det gå över.

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Nej. Finns andra sätt att riskera livet på som känns roligare. Typ som att bestiga Mount Everest. Eller köra rallybil. Eller slåss i UFC.

Sover du på sida, mage eller rygg?
På mage. Men enligt sambons utsaga, överallt.

Har du någonsin köpt något från eBay?
Nej.

Tycker du om att krama folk?
Beror på situation och person.

Skulle du säga att du är trendig?
Njä, man är ju ingen Sofi Fahrman direkt. Men lite koll på what´s not har man väl.

Vilka kändisar har du blivit jämförd med? 
Enligt några kollegor; Eva Longoria. Dock ser jag själv ingen som helst likhet. 

Tycker du att du är attraktiv?
Det beror på, vissa dagar är man ju bara helt ful och fel. Särskilt på morgonen. Och särskilt när man inte äger några kläder. Alls.

Det här inlägget postades i Sara utmanas. Bokmärk permalänken.

Kommentera

