På jakt efter ett EasyTone ass.

 

Min vän, Bruden, som gifter sig på fredag, utbrast häromdagen att hon inte fattar vad som tagit åt mig och Fröken 4-barnsmor nu de sista åren. Vi har börjat träna och har funnit frälsning i ett par löpardojjor. För när vi var yngre så var vi de där arsty-fartsy kidsen, som hellre satt med en pensel i handen och hängde med äldre killar än kutade iväg på basketräning. (som resten av Byns ungar gjorde).

Mina stackars föräldrar släpade runt mig på alla aktiviteter som erbjöds, i hopp om att jag skulle hitta mitt kall. Jag har både sprungit vilse i skogen på orientering, typ kommit sist i BarnVasan och byggt grusslott på fotbollsträningen på Grus. Det var ett tag som innebandy, dans och friidrott var roligt. Men det varade väl någon termin eller så. Hästarna däremot, fastnade direkt och höll i sig länge. Men det är ju mer en hel livsstil än en direkt träningsform.

Men jag säger så här ja, hellre vara vältränad och ha ett Easy Tone ass runt 30, än att bränna krutet redan i högstadiet. Den som skrattar bäst, skrattar sist.

Det här inlägget postades i Sara tränar och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till På jakt efter ett EasyTone ass.

  1. PN skriver:

    Håller såklart med. Även om jag snarare tacklat av efter 30 än fått den där stora nujävlarskalljagträna-känslan, så lever hoppet om att än en gång se den där kroppen jag jobbade ihop till vid 29. Det är aldrig för sent att börja om. Bara nästan.

Kommentera

