Ojdå.

Hallå, jag har glömt bort att jag har en blogg. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt. Sommaren som var blev en fantastisk kavalkad av slapphet,  vin, god mat, sol, bad, drygt 400 mils bilkörning, kär familj och underbara vänner. Bilder i all dess skönhet kan skådas här>> för jag orkar då inte lägga upp dem igen.

Gårdagen var en milstolpe i mitt liv, bokstavligen talat. Tjejmilen 2010 avgjordes på Gärdet och jag var ju då där, taggad till tänderna i nytt löparlinne och med gryn i magen. Hann fundera både en och fyrtio gånger på vad fan jag nu hade lovat att göra. Startade i fegisgrupp 7, som inte hade officiell tidtagning, vilket kändes bra för en löparrookie som mig. Hade som mål att klara milen på 75 min och kom in på 76, och det är jag nöjd med, särskilt när jag knappt sprungit en meter sen i maj. För med ett pannben av stål kommer man långt. (Sen låtsas vi inte om att hon som vann sprang in på 33 minuter)

Nu har jag däremot blivit elitlöpare över en natt och har anmält mig till ToppLoppet i oktober, med målet att springa 5km på under 30 minuter. Så nu är det bara att börja nöta metrar inför det. Har även fått med mig Frida, Sara och Lisa samt engagerat min personliga hejjarklack KriLan. Ska man göra nåt så ska man fan göra det ordentligt. Thats the way I roll.

Det här inlägget postades i Sara och vardagen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

