Gnällkärring.

I förrgår blev jag en sån där granne. När det för tredje dagen i rad borrades i betongväggarna vid 21-tiden blev jag less. Slet upp dörren för att lokalisera oljudet men misslyckades. Författade då en lapp som jag tejpade upp i hissen.

Kära granne,
som tagit för vana att borra i väggarna på kvällarna.

Vi förstår behovet att ha det fint hemma, men någonstans går gränsen.
Borra på dagtid eller anlita en hantverkare.

Mvh Dina Grannar som gärna tar det lugnt efter en arbetsdag.

När jag kom hem igår var lappen borta. Förhoppningsvis har personen som borrat tagit ner den, för igår var det tyst. Men det slog mig nu i efterhand att jag blivit en riktigt tant. En sån där gnälltant som jag av princip alltid hatat. Skjut mig.

Det här inlägget postades i Sara gnäller och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

