Snart är det dags.

Det lackar mot jul. Tiden går så snabbt att man knappt hinner med. På söndag är det Domsöndag vilket innebär att det är en vecka kvar till 1a advent.

I år blir det konstig jul för mig. Jag ska inte åka hem till Blåshålet. Det är den andra julen i hela mitt 31åriga liv som jag inte firar med mamma och pappa. Det känns jättekonstigt. Därför så får min kära sambo, julhataren P, helt enkelt stå med min kärlek för jul. Jag ska baka, koka skinka, göra knäck, dricka glögg och spela julmusik på maxvolym. Annars blir jag deprimerad. 

Nämnde jag att vi ska ha en riktig gran också? Har redan köpt en julgransmatta. Hade jag råd skulle jag också köpa den här, men det får bli en annan jul. Nu måste vi köpa en ny tvättmaskin, för våran brakar vilken sekund som helst.

Joy – Design House Stockholm – 1 989 kr
Det här inlägget postades i Sara och vardagen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

