Day 09 – Your beliefs

Ja, det där med tro. Don’t get me started om religion. Det är mest bajs. Tycker jag. Yeah, you heard me. Se bara dig omkring här i världen. Den heliga misären i diverse religioner. Det må vara fint, och faktiskt nödvändigt för människor att tro också. Men, jag tycker att det är synd att man inte kan tro på sig själv istället. Umgås med likasasinnade, vänner, och familj. Liksom, känna och sätta värdet på det istället för att sätta sin tro till något annat. Men det kanske är mänskligt? Att behöva tro? Att lägga sina frågor någon annanstans ibland? Nough said, nu ska jag inte skriva om det. För det leder ändå ingen vart. Alla är olika.

Jag tror på mig själv. Det är min tro. Efter snart 32 år (eeh, sjukt bara det) på den här jorden så känner jag mig såpass förankrad i verkligheten att jag kan känna så. Det är ganska så skönt. Väldigt befriande. Det är skönt att känna att man vet att man klarar sig och att man i princip gör det man vill i livet, liksom.

Visst har man väl sina stunder. Stunder där man helst vill krypa ihop i ett hörn och skaka eller då man inser att man betett sig som ett sär. Men för det mesta så fungerar det finfint.

Jag önskar att fler människor trodde lite mer realistiskt på sig själva och sin egna förmåga. Jag tror att den här världen skulle må bra av det i längden.

Det här inlägget postades i 30 days och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

