Tomten? Är det du?

Någon eller SL måste ha hört mig igår. Kom ner med hissen i morse och ser min buss gasa iväg. Jaha. Lysande. Briljant. Fantastico. Ute är det -18 och vid sjutiden på morgonen är det inte så mysigt, dunjacka till trots.

Ställer mig och väntar på nästa buss. På radion meddelade Trafik Stockholm att man helst skulle ta första bästa buss som kom förbi, om den passerade i något så när rätt riktning. Det hinner gå 30 sekunder, för helt plötsligt kommer nästa buss. Min buss. Den rätta bussen. En till.

Hoppar på och inser att jag är helt ensam. I hela dragspelsbussen. Framför har den första bussen rensat alla hållplatser. Jag får en ensam färd ända fram till Gullmarsplan, i en tom buss. Väldigt underlig känsla. Nästan så att jag var tvungen att hålla ett öga på chauffören så att han inte kidnappade iväg mig och körde ett annat håll.

Jag har återfått tron på SL igen. En smula iaf.

Det här inlägget postades i Sara och vardagen och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Tomten? Är det du?

  1. Therese skriver:

    Vilken tur!
    Nä det är bara mysigt vid den klockslaget om man får vara hemma….INOMHUS!

Kommentera

