Och vilken jul då.

Ligger här på soffan och njuter av amaryllis och hyacint. Ledig. Redan efter två dagar känns det bättre. Huvudet klarnar och kroppen får vila.

I år blev det ingen julresa hem till Blåshålet. Känns ovant, men eftersom firandet med svärfamiljen inte gick av för hackor så är jag inte deprimerad. Även skönt att slippa köra bil i snökaoset. Förra året var ju fruktansvärt med 16 timmar i bil i fullständigt inferno. Och hem och mysa med familjen och övriga gänget ska jag ju till trettonhelgen.

Min kära, älskade, bästa sambo gick all in på julklapparna i år. Fick en alldeles egen MacBook Pro 13 som jag nu sakta bekantar mig med. Blev tårögd när paketet öppnades. Dessutom tronar det en Dolce Gusto Circolo på diskbänken. Min alldeles egna barista.

Jag är fortfarande mållös. He’s crazy. Måste ha varit sjukt snäll det här året. Hoppas att er jul är lika skön och fin som min.

Det här inlägget postades i Sara och vardagen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

