2010 – sammanfattat.

Gjorde du något 2010 som du aldrig gjort förut?
Besökte USA för första gången i mitt liv. En upplevelse utöver det vanliga, det där landet i väst. Måste tillbaka omgående.

Höll du några av dina nyårslöften?
Nyårslöften? HAHAHAHA.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja jösses. Det har sprutat barn till både höger och vänster. Senaste tillskottet är den ännu namnlöse (tror jag) knodden som hade den goda smaken att iaf vänta till juldagen innan ankomsten. Honom ska jag snosa på i veckan, såvida inte min förkylning bryter ut.

Dog någon som stod dig nära?
Nej, tack och lov.

Vilka länder besökte du?
USA i april och Grekland i maj. Räknas Skåne i juli?

Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
Att få resa med min sambo. Vi lyckas ofta resa utan varandra. Eller, jag reser. Han är hemma med jycken. Mest. Det ska vi ändra på.

Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
Midsommarafton då Nadja och Magnus gifte sig. En helt perfekt dag och kväll med ett myller av gamla, älskade vänner. Jag dansade barfota med allt och alla och Lisa, Linnea och jag sprang ute i sommarregnet och fulfotade oss på en vedhög och blåste såpbubblor. Underbart.


27 april var datumet som jag och min kära, fina bästa vän Kika och jag satte foten i NY. Inte hennes första gång, men vår första gång tillsammans i USA. Att äntligen, efter år av prat och lösa planer få komma iväg och uppleva landet i väst som hon älskar tillsammans med henne var helt otroligt.


Vad var din största framgång 2010?
Att jag faktiskt tog mig iväg och utforskade världen. Resan till Grekland med mamma och syrran kan inte heller annat än betecknas som en framgång.

Största misstaget?
Att jag slutade träna nästan helt under sommaren och sen sabbade knät i överansträngning under Tjejmilen i september.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Förutom sedvanliga, sega förkylningar lyckades jag med att få en ögoninflammation och en inflammation i fingret. Inte skönt och inte snyggt. + Se ovan.

Bästa köpet?
Oj. Jag vet som int. Om man får räkna en present är det nog min nya MacBook Pro som jag fick i julklapp av världens bästa sambo. Hans bästa köp? 🙂


Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder och skor. Eftersom att jag lyckades tappa två storlekar under vintern fick jag köpa nytt av precis allt. Till och med skorna.


Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att känna mig fin i mitt eget skinn för första gången på flera år. Det gjorde mig riktigt glad.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
SPRING – alla låtar på min springa/powerwalka playlist. Utan dem hade jag knappt tagit mig en meter under våren eller framåt under Tjejmilen.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare än någonsin.

Vad önskar du att du gjort mer?
Umgåtts mer med mina vänner. De som finns i stan och de som inte finns i stan.


Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat.

Hur tillbringade du julen?
Hemma i stan med min härliga svärfamilj. Nyåret firades in med våra underbara grannar och gigantflaskor med Basilisk. Vi kröp hem vid halv sju på morgonen, och då var det ju ett nytt år.


Blev du kär i år?
Blev mer kär. Och övertygad.

Favoritprogram på TV?
Walking Dead, Greys Anatomy, Desperate Housewifes, Grotesco, Boardwalk Empire, Ultimate Fighter. Med mera.

Bästa boken du läste i år?
Oj. Har läst ganska många bra. Avslutar i dagarna Scar Tissue som RHCPs sångare Anthony Kiedis skrivit. Ångest i pocketformat.

Största musikaliska upptäckten?
Vet faktiskt inte. Återupptäckte Robyn kanske.

Något du önskade dig och fick?
En kaffemaskin i julklapp. En fin kaffemaskin.


Något du önskade dig men inte fick?
Motivation till träningen under hösten. #megafail

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Hade världens grillkalas hemma hos mina fina grannar i ett underbart och soligt väder i deras trädgård. Vi satt ute länge, länge och drack rosé.

Vad fick dig att må bra?
Träningen, utan tvekan. Och min sambo som har en förmåga att vara mitt ankare när jag är ute och seglar.

Vem saknade du?
Familjen. Det tär att vi bor så långt från varandra att man inte kan svänga förbi på en kaffe ens.

De bästa nya människorna du träffade?
Alla mina nygamla arbetskamrater som jag fick i September. Hela den klungan samt nykomlingarna Rickard, Lina, Peter och Yohanna. Och våra fredagsfikor.


Mest stolt över?
Förutom att jag sprang Tjejmilen, mina renoveringsprojekt i lägenheten. De kanske inte blir helt picture perfect men jag klarar av att tapetsera och skruva ihop saker och göra det fint hemma, utan hjälp.


Högsta önskan just nu?
Att 2011 blir det bästa året ever och att det inte blir snöstorm när jag ska flyga imorgon.

Det här inlägget postades i Sara och vardagen. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till 2010 – sammanfattat.

  1. Frida skriver:

    Åhh, de låter som om du har haft ett toppenår!
    Det här ska bli minst lika grymt 🙂

  2. Samira skriver:

    Ååh, vad fin tapet ni har i sovrummet. å du satte alltså upp den själv? Jag upphör aldrig att bli imponerad av dej.

    Nu var det längesen!! Ses snart?

    Kram Samira

Kommentera

