Magnesiumbrus.

Inatt vaknade jag sådär lagom trevlig som jag brukar när jag blir väckt ur min skönhetssömn av att min sambo skuffade på mig och tilltalade mig. (Jag hatar att bli väckt, fråga min mor!)

Sambon pratade i sömnen, eller, halvt vaken, halvt sovande undrade han om vi hade Magnesiumbrus hemma.
-Vadå, magnesuimbrus?!! fräste jag för att sedan fräsa inuti mitt huvud om diverse hämdaktioner för att ha blivit väckt för sån smörja.
När sambon efter en stund frågade om jag låtsassov så väste jag
-Jag pratar inte med dig när du yrar i sömnen! och drog sedan täcket runt skallen i min bästa kåldolmestil.

Det visade ju sig sedan, att det han egentligen menade var brus mot förkylning. Som straff för mitt uppträdande fick jag också ont i halsen och nu känns huvudet som en degboll. Och jag som ska hem till Blåshålet imorgon. Now that´s not fair.

Och frågan som fortfarande är obesvarad är; vad fan är Magnesiumbrus?

Det här inlägget postades i Sara och vardagen. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Magnesiumbrus.

  1. Ja, då har ni väl fått det jag hade innan nyår. 😦

  2. Hahahaha, va fan. Trodde att han hittade på det.

Kommentera

