Sheriffen signar off.

I fredags satt jag och läste det här gamla inlägget jag skrev i januari. Som vanligt stack det till lite i hjärtat av saknad, vemod och dåligt samvete. Min första, allra egnaste, finaste, goaste hund. Tänkte slå den dåvarande en signal för att höra hur det måddes eftersom att det var ett tag sen, men tänkte att det kanske jag kunde göra i helgen.

På eftermiddagen fick jag ett SMS av den dåvarande. Det händer aldrig så jag vågade inte ens öppna det, för jag kände på mig vad det kunde vara. P fick öppna och läsa SMSt när jag kom hem, och jo, jag hade rätt. Han finns inte mera nu. I fredags gav hans, nästintill alltid friska kropp och hjärta upp helt och hållet, och han fick somna in. Ett väl fattat beslut av den dåvarande, men inte lättare för det.

Gonzo kommer aldrig mer att få studsa fram på Lule älven. Dyka i snön. Gnaga på pinnar. Vakta sitt hem som den Sheriff han var. Tigga Ahlgrens bilar. Nästan bryta benen i farten när någon ropar Gooooodis. Han finns inte mer. Han finns inte. Men jag önskar att han är någonstans där han får springa hur mycket han vill.

Du fattas mig.

Det här inlägget postades i Sara och vardagen. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Sheriffen signar off.

  1. Frida skriver:

    snyft…. så sorgligt! Nu får han dock studsa runt hur mycket han vill och vräka i sig godis utan att fråga först. De är inte fy skam!

  2. P skriver:

    Fina fina Gonzo. Glatt och kärleksfullt genom livet i 180, precis som det ska vara. Föredömligt.

  3. Beklagar din förlust:-(
    Självklart är Gonzo på ett underbart ställe nu. Kramar.

  4. Samira skriver:

    Vad fint skrivet Sara. Man känner sig verkligen tom när sånt här händer.
    Kram

  5. Ping: You had me at hello. | Trådlösa bekännelser

Kommentera

